K čemu slouží regulátor tlaku paliva a co dělat, když se poškodí?

Pod pojmem regulátor tlaku paliva se skrývá součástka, která je nezbytná pro udržení potřebného tlaku v palivovém systému. Nemohly by bez něj správné fungovat trysky. Jedná se o membránový ventil, který se při nízkých otáčkách otvírá a vrací přebytečné palivo zpět do nádrže. Když se otáčky zvýší, zavírá se.

Regulátor tlaku paliva se často zaměňuje za blow off ventil. Jedná se však o jinou součástku – blow off ventil slouží k uvolnění přebytečného tlaku mezi škrtící klapkou a turbem při přeřazení, kdy se turbo točí setrvačností a vzniklý tlak kvůli klapce zůstává v potrubí

Jakou má regulátor tlaku paliva životnost?

Přesnou životnost pro regulátor tlaku paliva výrobci neuvádí, a proto se poškození zjišťuje pomocí diagnostiky. Pro zachování dlouhé životnosti je žádoucí používání kvalitního paliva. Co regulátoru tlaku paliva nesvědčí, je palivo s nekvalitním aditivem. Zároveň nezapomínejte na pravidelnou výměnu palivového filtru – právě ten může mít na životnost regulátoru tlaku paliva zásadní vliv. V rámci předepsané údržby pak kontrolujte tlak paliva v systému pomocí manometru. Včasným odhalení vadného komponentu předejdete vážnějším (a nákladnějším) poškozením.

Jak může dojít k poškození regulátoru tlaku paliva, jaké jsou příčiny a příznaky?

Častou závadou na regulátoru tlaku paliva je protržená membrána. K protržen může dojít opotřebením, ale také nízkou kvalitou nebo nadměrnou zátěží. Protrženou membránu poznáte na nestabilním chodu motoru (případně kompletním selháním).

Dalším možným problémem regulátoru tlaku paliva je zablokování. Důvodem může být nedostatečný, nebo naopak příliš silný tlak paliva v systému. Například proto, že automobil nebyl delší dobu používán.

A konečně uvolnění pružiny, za což obvykle může stárnutí materiálu. Vyznačuje se nestabilní prací motoru, snížením tlaku oleje a selháváním motoru při volnoběhu.

You may also like...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.