Yeti je mrtev. Ať žije Karoq!
Neberte titulek doslova, crossover SUV Škoda Yeti se stále vyrábí, ale pravdou je, že ho dokonale zastínil nástupce s exotickým jménem Karoq. Automobilka ho nedávno představila ve Stockholmu a podle všeho je úplně jiný, než jeho předchůdce. Pokud se vám líbí Kodiaq, ale je na vás až příliš velký, bude se vám nové kompaktní SUV zamlouvat.
V čem se Karoq liší od Yetiho?
Líbí se vám mohutná auta? Karoq je na první pohled robustnější než Yeti. Nabral 16 centimetrů do délky a mírně se rozšířil. Možná vám rozdíl v rozměrech připadá jako nepatrný, ale celkový dojem umocňuje kubistický styling. Vůz vypadá skvěle a má o přibližně sto litrů větší kufr (největší ve své třídě!).
Škoda Karoq stojí na koncernové modulární platformě MQB, kterou sdílí společně s Kodiaqem, Octavií a Superbem. Základní nabídka čítá dva benzinové a turbodieselové motory s možností pohonu všech kol.
Jedním z rozdílů mezi Karoqem a Yetim je objem motoru. Základní pohonná jednotka má jen 1000 ccm, zatímco ta pod kapotou základní verze předchůdce má o 200 ccm více. Přesto není důvod k obavám, protože downsizing nemusí nutně znamenat ztrátu výkonu. Motor 1.0 TSI má 85 kW, což je oproti 1.2 TSI z Yetiho o 8 kW více.
Další novinkou je plně digitální přístrojová základní deska. Ta má ve Škodě Karoq premiéru – jedná se o prví vůz, do kterého se ji automobilka rozhodla integrovat.
Litrovým motorem nabídka nekončí
Původně se hovořilo o čtyřech, ale nakonec jde o pět variant motorizace. Nabídka čítá zážehové a vznětové motory s výkony v rozmezí od 120 do 190 koní. Zákazníci si mohou vybrat mezi manuální a automatickou převodovkou, a to i v případě základního 1.0 TSI. S tím zvládne akceleraci z 0 na 100 za slušných 10,2 sekundy. S nejsilnějším dvoulitrovým turbodieselem pak za 7,8 sekundy.
Bezpečnější díky asistentům
Škoda Karoq disponuje moderními asistenčními systémy, díky kterým je jízda zase o něco bezpečnější. Konkrétně jde o adaptivní tempomat s automatickým brzděním, udržováním bezpečné vzdálenosti (odstupu) od vozidel a rychlosti. Systém umí rozpoznat hrozící čelní kolizi s chodci, udrží automobil v pruhu, čte dopravní značení, hlídá mrtvý úhel a mimo jiné dohlíží na to, zda řidič není unavený. Parkovací asistent si poradí i při vyjíždění z místa a za příplatek lze získat samočinné přepínání hlavních světel.
Nabitý informačními technologiemi
Asistenčními systémy přehlídka moderní techniky nekončí. Prostřednictvím digitální přístrojové desky lze ovládat například intenzitu LED osvětlení v kabině a další nastavitelné funkce. Velmi praktický je chytrý klíček, který slouží k aktivaci dříve uložených nastavení – od polohy sedaček až po jízdní profil. Vozidlo dále umožňuje bezdrátové nabíjení mobilního telefonu, ve vyšší verzi pak vysokorychlostní LTE připojení a další vychytávky pro příjemné cestování.
Chcete se o nové Škodě Karoq dozvědět více? Další informace vám poskytne pomocník při výběru auta a porovnávač Autohled.cz.